Jak prawidłowo odbierać przesyłkę?
Na co zwrócić uwagę przy odbiorze paczki?
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, w trosce o świadczenie najwyższej jakości usług, poniżej zamieszczamy poradę dotyczącą prawidłowego odbioru przesyłek od firm świadczących usługi kurierskie.
Po pierwsze: odbierz i sprawdź zawartość przesyłki, nawet gdy z zewnątrz jest w idealnym stanie.
Gdy nareszcie kurier dociera z Waszą wyczekiwaną przesyłką, zazwyczaj odbiór przesyłki następuje automatycznie. Dzwonek do drzwi, podpis, odbiór i do widzenia.
Otwieracie swoją przesyłkę z nutą ekscytacji, po czym następuje ogromna radość w sercu, ponieważ produkt w pełni spełnił oczekiwania.
Ale…
Są również sytuacje, po których ekscytacja zamienia się w rozgoryczenie.
Dzieje się tak, gdy produkt jest uszkodzony.
I co wtedy?
Klient najczęściej dzwoni do sklepu, w którym dokonywał zakupów, w celu przekazania złych wiadomości.
I dobrze!
Sklep internetowy musi być poinformowany o zaistniałej sytuacji.
Dlatego, nie spieszmy się podczas odbierania przesyłek od kuriera, znajdźmy czas na dokładne obejrzenie paczki z każdej strony. Oceńmy czy taśma nie została naderwana, odklejona, rozcięta. Czy pudło nie nosi znamion zgniecenia, zalania, ubrudzenia.
Podpisując i odbierając przesyłkę od kuriera, bez uprzedniego sprawdzenia, potwierdzamy odbiór przesyłki w dobrym, nienaruszonym stanie, a to znacznie utrudnia uzyskanie reklamacji z pozytywnym jej rozpatrzeniem.
Po drugie: Gdy stan przesyłki budzi wątpliwości, spisz z kurierem protokół szkody.
Po poinformowaniu sklepu internetowego, w którym dokonano zakupu, pracownik działu obsługi sklepu zadaje klientowi pytanie:
Czy został spisany protokół szkody, podczas odbioru przesyłki?
I tutaj klient jest mocno zaniepokojony, co to jest protokół szkody.
Protokół szkody, lub inaczej protokół odbioru przesyłki to dokument, który można wypełnić wraz z kurierem, w momencie gdy klient stwierdzi, że przesyłka jest uszkodzona z zewnątrz jak i wewnątrz. Dokument ten jest podstawą do sporządzenia reklamacji u przewoźnika.
Uczulamy naszych klientów, aby po podpisaniu listu przewozowego, a w przypadku przesyłki za pobraniem- po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, poprosili kuriera o chwilę cierpliwości i sprawdzili stan przesyłki i jej zawartości.
Ułatwi to z pewnością nam pracę i znacznie skróci czas ewentualnej reklamacji.
Sporządzony formularz prosimy o przesłanie nam w formie skanu lub zdjęcia na biuro@aquamelior.pl.
Dodaj komentarz: