do kasy suma: 0,00 zł

Infolinia 73 014 84 69

pn - pt 9:00 - 15:00

wyszukiwarka zaawansowana
Zdrowe nawyki, które warto pielęgnować na co dzień 0
Zdrowe nawyki, które warto pielęgnować na co dzień

Każdy ma inny rytm dnia. O innej godzinie wstajemy, jemy śniadanie, wychodzimy do pracy. Obecnie wyjście do pracy może równać się w z wyjściem z kuchni do pokoju. Miejmy nadzieje że taka sytuacja nie potrwa długo i niebawem wrócimy do normalności. Warto wyrobić sobie kilka zdrowych nawyków żywieniowych i nie tylko, które poprawią nasze samopoczucie fizyczne ale i psychiczne. W zdrowym ciele zdrowy duch jak mówi chyba wszystkim znane powiedzenie.

Pij wodę
Zaraz po przebudzeniu jeszcze przed śniadaniem (około 0,5-1h) wypij szklankę wody. Przefiltrowanej, czystej wody najlepiej delikatnie pogrzanej. Ciepła woda pobudza układ trawienny do pracy. Do wody można dodać cytrynę, kilka plasterków lub sok wyciśnięty z polowy cytryny. Dodatkowo poleca się wrzucić odrobinę imbiru. Imbir poprawia krążenie i wzmacnia organizm. Nie ograniczaj się jednak w piciu wody tylko do jednej szklanki o poranku. Przez cały dzień dostarczaj organizmowi odpowiednią ilość wody. Możesz mieć pod ręką butelkę z filtrem, lub zapewnij sobie zawsze pełny dzbanek filtrujący aby w każdej chwili móc napić się wody. Częste picie wody to nawyk, który zapewnia wiele korzyści; takie jak zdrowsza skóra, eliminacja toksyn, lepsze dotlenienie mózgu i oczywiście prawidłowe funkcje metaboliczne. Aby zaopatrzyć swój organizm w odpowiednią ilość wody, zajrzyj do sklepu Aquamelior, gdzie znajdziesz wszystkie potrzebne produkty i akcesoria związane z filtracją wody i nie tylko.

Zjedz śniadanie
Zjedzenie śniadania ustawia nam dzień. Istnieje spora grupa ludzi, która nie zjada śniadań, z pośpiechu, bo nie ma czasu, bo dzieci trzeba odwieść do szkoły, bo spóźnimy się do pracy, bo…, zawsze jest jakaś wymówka. A zjedzenie śniadania sprawia, że mamy ustawiony właściwy poziom cukru i nie mamy napadów głodu w ciągu dnia. Brak śniadania osłabia żołądek i hamuje trawienie. Prowadzi to do tego że przybieramy na wadze. Na śniadanie można wypić pożywny koktajl owocowo-warzywny, zjeść owoc np. banan czy jabłko lub zjeść kanapkę z ciemnego pieczywa. Ważne żeby to śniadanie było.

Ruch
Unikaj siedzenia przez długi czas w jednej pozycji. Jeśli pracujesz w pozycji siedzącej, rób częste przerwy. Wstań przejdź się po biurze, zrób kilka skłonów. Przejdź się po schodach unikaj korzystania z windy. Długie siedzenie jest fatalne w skutkach dla naszego organizmu. Siedzenie nie wymaga żadnego użycia mięśni, a już pozycja stojąca powoduje zaangażowanie kilka grup mięśni aby zapewnić ciału stabilność, co powoduje zwiększenie metabolizmu. Dlatego siedząc przybieramy na wadze ponieważ spalana jest mniejsza ilość kalorii. Jeśli chodzi o ruch to tutaj ważne jest również ruszenie się po pracy. Uprawianie sportu. Warto wyjść na spacer, przejechać się rowerem czy wybrać się na siłownie. To już zależy od naszych indywidualnych preferencji. Ważne aby nie przyspawać się do kanapy i pilota telewizora :).

Dokładnie przeżuwaj jedzenie
Stałe główne posiłki dnia są bardzo ważne. Staraj się jeść spokojnie, dokładnie przeżuwać kęsy. Nie spiesz się. Proces trawienia zaczyna się już w ustach. Posiłek zjedzony w spokoju pomaga twojemu organizmowi w pełni wykorzystać jego wartości odżywcze. Do jedzenia staraj się wybierać produkty mało przetworzone oraz te bogate w błonnik. Jedz produkty pełno ziarniste, kasze, ryż, makaron pełnoziarnisty. Błonnik zapewnia uczucie sytości na długi czas. Obok produktów bogatych w błonniki ważne są warzywa i owoce, nabiał a także mięso.

Dbaj o swój komfort psychiczny
Nie skupiaj się na niepowodzeniach. Staraj się myśleć pozytywnie, ciesz się tym co masz, i nie nakręcaj się tym czego jeszcze nie osiągnąłeś. Systematyczna praca prowadzi do sukcesu ale nie należy się dołować porażką. Dziś się nie udało, jutro się uda. Wysypiaj się, zrelaksuj się wieczorem. Wyjdź na kawę z przyjaciółmi. Tak na kawę! Kawa w brew ogólnie przyjętemu przekonaniu nie jest taka niezdrowa. Wszystko jest dla ludzi tylko w odpowiedniej ilości. Nawet będąc rodzicem podziel obowiązki z partnerem tak aby każde z was miało chwile dla siebie. Dobre samopoczucie psychiczne wpływa na dobre samopoczucie fizyczne i odwrotnie. Równowaga to podstawa.

 

 

Dodaj komentarz:

Komentarze do wpisu (0)

Tagi
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl